Mat-listan

Har sett den här listan lite överallt, så jag tänkte att den kunde vara kul att göra. + lite gamla foton 
 
 
Tre ord som beskriver mig i köket:
kreativ
kaos
smakrikt
 
 
Vad äter jag helst till frukost:
Om jag fick välja helt utan gränser skulle jag äta pannkakor, olika frukter såsom vattenmelon och ananas, äggröra och avocadomackor. Skulle kanske dricka något gott te och juice till.
Ganska mycket mat kanske (tror inte jag skulle orka allt haha) men gud vad gott det skulle vara.  
 
 

Tre köksredskap jag inte klarar mig utan:
Matberedare
Vitlökspressare-thingie (??)
elvisp
 

Två köksredskap jag skulle vilja ha:
Fritös (tänk vad gott att kunna göra egna munkar!!) och stavmixer.
 

Vad är det konstigaste man hittar i mitt kök:
Har ett tidningsutklipp med en bild på vinprovaren Carl-Jan Granqvist upphängt på väggen. Och ett lite foto på mormor också. Mormor ser allt.
 

Fyra råvaror som är ett måste på min pizza:
Alltså eftersom jag är vegetarian har jag ju inte jättemycket grejer på liksom. Men ett måste är mycket ost. Annars brukar jag beställa en med kebabsås, sallad, tomat, gurka, lök, och pommes. Hemma brukar jag ha spenat, fetaost och tomat på.
 
 
Favoritdessert:
Kladdkaka och blåbärspaj/björnbärspaj.
 
 

Något jag skulle kunna äta varje dag:
Björnbär, alltså så gott. Annars kanske olika pastarätter?
 

Det lagar jag helst nu för tiden:
Har blivit skitdålig på att laga ordentlig mat, så det blir mest nudlar...
 
 
Men annars hummus, bulgursallader, pastarätter ungefär.
 
 
Något jag tycker om men inte lagar så ofta:
Typ mat som en plockat själv, blåbärspaj t.ex. Och allt med kantareller. Är så sugen på både blåbär och kantareller, men går ändå inte ut i skogen och letar eftersom jag är för lat :/
 
 

Kommentera här: