sommarlistan + bilder från studenten

 
Hur ser dina planer ut för sommaren?
Åka till sommarstugan på öland i en vecka, kalmar stadsfest (förhoppningsvis), kanske hultsfredfestivalen och eksjö stadsfest. Måste även försöka hitta ett sätt att tjäna lite pengar, då jag inte har något sommarjobb... men förhoppningsvis kan jag kanske få skriva i någon tidning. Har också köpt lite inspelningsutrustning så jag tänkte ägna sommaren till att prodda egen musik för att kunna ge ut någon låt någon gång... 

Vad ska du göra på midsommar?
Förhoppningsvis midsommarfest.

Favoritsommarblomman:
Syrener, pioner, solrosor.... ROSOR!! finaste är när en går i borgholm och det är rosor ca överallt <33333
 
Bästa sommarstället:
Måste nog säga Öland här... alltså har verkligen varit där varje sommar sedan jag var jätteliten och kan verkligen slappna av på ett annat sätt.
 
 
 
Här badar jag helst:
I havet, med mycket vågor och varmt. Om det är kallt i havet föredrar jag nog helst någon sjö där det inte är jättemycket folk och gärna fin botten och så. 

Hur länge ska du vara ledig?
Hela lovet fram till 22:e augusti, då jag börjar på visskolan. Men allvarligt talat, ifrågasätter mig själv så mycket för att jag inte har skaffat ett jobb. Gud. Men det kommer gå bra ändå, men kanske blir rastlös.

Vad ser du mest fram emot?
 Oj vet inte riktigt... allt. Midsommar, öland, kalmar stadsfest, trubadurafton, min födelsedag....
 
Ska du åka på någon festival?
Kalmar stadsfest, om det räknas. Ska se Little Jinder!!!! annars kanske Hultsfredsfestivalen, bara för att Hanna Järver kommer dit. Och kanske Eksjö stadsfest.
 
 
 
Vad kommer du köpa inför semestern?
...musikgrejer typ??? känns som att alla mina studentpengar komemr gå till det... rip.
 
Det här lyssnar jag på i sommar?
Det gamla vanliga + en massa nytt. Brukar bli mycket Oskar Linnros och Veronica Maggio på sommaren. Annars blir det nog pepp inför artsiter som jag ska se i sommar. Och kanske lite sommarprat också. 

Favoritsommardoft:
Havsdoft, syrener, pioner, sommarregn, nyklippt gräs...
 
Vad ska du läsa i sommar?
Just nu läser jag både "Montecore" och "Kalmars Jägarinnor", efter det står "Jag är Zlatan Ibrahimovic" och "Lollo" på tur. Sen får vi se.

Vad kommer du ha på dig?
Klänningar, allra helst blommiga tror jag.
 
 
 
 

Kommentera här: