November

 
oj oj oj nu har jag inte bloggat på en månad igen....
under den här tiden har mycket hänt:
 
1. Den tjugofjärde oktober blev jag tillsammans med en kille som jag varit skitkär i i flera månader. Nu har vi varit tillsammans i en månad och han är så fin. Han spelar fiol, gitarr, bas, trummor, sjunger. Har ljusgröna ögon och så bra musiksmak och humor.
Han är dessutom min bästa vän. Tycker så himla mycket om honom. 
 
2. Hade mitt första viscafé. Och det gick jättebra! Sjöng "I'm good, I'm gone", "Trubbel" (två låtar som jag valt själv), "Snälla bli min" (dock var det min vän Anna som valt den och jag var med och sjöng duett med henne) och "jag unnar dig ändå allt gott" (med ensemble). Spelade även lite bas på "femton finnar" (också med ensemble). 
Nästa viscafé är det min tur igen och jag är jättetaggad. Har en plan på att framföra låtar av bara kvinnliga producenter, förhoppningsvis kommer jag också att sjunga en egen låt. 
 
 
3. Vi hade Christina Kjellsson som gästlärare i låtskrivning och jag lärde mig jättemycket. Blev världigt inspirerad och tog tag i låtar som jag inte jobbat med på länge.
 
4. ... Vilket ledde till att jag började prodda en gammal låt som heter "Vampire", och det känns som att den kommer att bli en hit. Vill gärna prodda klart den innan året är slut.
 
5. .. problemet är bara att jag i stort sett bara har sången kvar och jag är SÅ förkyld. Jag är så hes att jag knappt får fram någon röst alls och jag hostar verkligen hela tiden. Jag har varit förkyld från och till sedan jag började på visskolan, men den här förkylningen är nog värst hittills. Vill bara bli frisk nu. 
 
6. Jag har köpt säkert 30-40-50 vinyler sedan jag började på visskolan. Kan verkligen inte stå emot.
 
 
 
Nu är jag hemma under helgen och försöker bli frisk. Gosar med katten, skriver låtar, sjunger (trots att jag inte borde) med hes viskande röst och äter sallad.
 
 
 
 
 

Kommentera här: